شناسهٔ خبر: 174876 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد بیش از نیم میلیون زائر اربعین از پایانه مرزی خسروی

کهریزی مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از تردد بیش از ۵۳۹ هزار نفر از پایانه مرزی خسروی از ابتدای ماه صفر تا پایان روز گذشته (۳۰ مرداد) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) سید شهرام کهریزی گفت: از ابتدای ماه صفر تا پایان روز گذشته (سه شنبه، ۳۰ مرداد)، ۵۳۹ هزار و ۴۳۵ نفر از پایانه مرزی خسروی تردد داشتند.

وی تعداد زواری که طی ۲۴ ساعت گذشته از مرز خسروی خارج شدند را ۳۲ هزار و ۲۷۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۱ هزار و ۵۷۷ نفر ایرانی و ۶۹۴ نفر خارجی بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه روز گذشته ۳۰ هزار و ۹۸۹ نفر نیز از پایانه مرزی خسروی وارد کشورمان شدند، ادامه داد: از این تعداد ۳۰ هزار و ۸۳۲ نفر ایرانی و ۱۵۷ نفر خارجی بودند.

کهریزی از شروع موج بازگشت زوار از مرز خسروی خبر داد و با بیان اینکه طی روزهای آینده موج بازگشت به پیک خود خواهد رسید، تاکید کرد: به نظر می‌رسد پیک رفت زوار را پشت سر گذاشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان پیک بازگشت زوار اربعین، طرح ویژه اربعین راهداری برقرار خواهد بود و آماده خدمت‌رسانی به زوار هستیم.

کهریزی در پایان افزود: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان کرمانشاه جهت پاسخگویی به سوالات زوار عتبات عالیات به‌صورت شبانه روزی آماده جوابگویی است.